Du skal være medlem af Roskilde Skiklub for at kunne deltage

18. – 23. januar 2022

Endelig ser det ud til at vi kan igen kan rejse til traditions rige Abtenau i Dachstein – West, Østrig.

Ikke meget er dog ændret siden sidst – vi skal bo på de samme hoteller som vi plejer – terrænet er det samme – og deltagere kan være både nye som gl. medlemmer – unge og ældre.

Vi glæder os meget til at få 4 fantastiske dage med mange skønne mennesker, i skønt skiområde og super hyggelige hoteller.

Abtenau 01

Se lidt om området og hoteller via disse links:

Vi bliver indlogeret på hotellerne omkring det hyggelige torv i Abtenau. Hotellerne ligger midt i byen, hvor der også er mulighed for, at tage ski/post busserne.

Da bussen/busserne er forholdsvis ny må vi ikke have skistøvler på i bussen – derfor kører vores egen bus os ikke til Russbach og retur mere.

Der sendes som udgangspunkt kun 1 BUS afsted.

Hvis der kommer stort tilmeldings run – vil vi selvfølgelig forsøge, at få BUS 2 afsted, dog kommer den kun afsted, hvis den kan fyldes ”uden udfordringer”.

Vi har besluttet igen at afholde vores Picknik arrangement og vi håber på igen, at kunne afholde den på restauranten ved mellemstationen mod Gosau (hvor vi også var i 2020) og hvor ALLE har mulighed for at komme til – enten på ski eller med stoleliften. Nærmere informationer om dette senere.

Tilmelding samtidig med øvrige tilmelding til turen.

NB!!!
Vi holder afslutnings fest fredag aften men musik og dans.  Fri dress code – men en hel del ankommer i festligt tyroler tøj (Laederhosen og Dridl kjoler), så har du tøjet så tag det med.

I er alle MEGET velkomne til at supplere med festlige indslag/underholdning.

CORONA hærger jo stadig Europa og vi ved endnu ikke hvordan situationen er når vi nærmere os afrejse, men forhåbentligt er vi færdig med diverse nedlukninger.

Corona-regler
Vi følger de gældende regler for offentlig transport, både i Danmark og Østrig, og som foreligger op til afrejse.

Link til de nuværende Corona indrejse regler mv i Østrig – læs dem:
UM’ s rejsevejledning:

Hvis man vil undgå kabineliften i Russbach, kan man køre videre til Gosau med postbussen og tage stole liften op derfra– det tager 10-15 min længere med bussen. Nuværende krav i kabinelifterne er max 4 personer i kabinen og man SKAL bære mundbind. Det er pt. skærpet kontrol på, at man har det, man kommer simpelthen ikke med uden.