Du skal være medlem af en skiklub under Danmarks Skiforbund for at kunne deltage

2024 uge 7 – Bad Hofgastein, Østrig (tidligere Crans-Montana genåbnet)

Prisvenlig familietur med børn fra 6 år alpint teknik, snowboard og freestyle

Turbeskrivelse og deltagere

Turen er målrettet familier med børn og teenagere. Der vil være alpin undervisning på ski og snowboard for alle – både teknik og park hold. Mulighederne for voksenundervisning afhænger af deltagerantal – jo flere vi er, jo flere instruktører kan vi tage med. Man kan også deltage, selvom man ikke har børn. Turen er baseret på kør-selv transport.

Klubturen til Bad Hofgastein er som andre klubture i uge 7 en familietur med almindelig tekniktræning både til alpint og snowboard, men vi satser også på  at have et parkhold med freestyle, der udnytter den gode snowpark i området. Turen kræver som minimum at man selv kan tage liften (både stole- og træklifte), dvs. at der ikke er begyndertræning, og er man letøvet skal man have godt styr på ploven og helst være i gang med sit grundsving. Vi samles hver dag på hotellet efter skiløb, og ser måske video fra dagens skiløb, spiller et brætspil eller bare får nogle gode snakke.

Forberedelse inden klubturen

Husk Københavns Skiklub har en masse ugentlige træningsaktiviteter i København, som man gratis kan deltage i (på nær Thorax) og som vil give meget mere udbytte af skituren, minimere risikoen for skader og hvor man får mulighed for at få en masse skivenner allerede inden din klubtur. Du finder mulighederne på hjemmesiden som menupunkt på fanen  “Tilmeld hold”.

Område, ophold og forplejning

Gastein-dalen er et skisportssted i Salzburg regionen. Området har fire forskellige skiområder med en samlet længde på ca 200 km. Skiområdet i Bad Hofgastein er et af de største og mest populære områder i dalen. Det har en samlet længde på 177 km og tilbyder pister i forskellige sværhedsgrader 12. Dorfgastein bjergbaner er en populær destination i Gastein-dalen. Det tilbyder præparerede pister for skiløbere og snowboardere, langrendsløjper og mulighed for vintervandring eller snesko. Bad Gastein er højest beliggende skiområdede i Ski Amadés og byder på det hele, uanset om du er ekspert, øvet eller begynder

Vi skal bo på Hotel Das Gastein som er beliggende i Bad Hofgastein. Hotellet ligger i et roligt område, kun 10 minutters gang fra byens centrum og den termiske spa Alpentherme. Det er et spamområde på hotellet og gratis wi-fi. De store værelser har alle balkon med bjergudsigt, fladskærms-tv samt badeværelse. Restauranten på Das Gastein serverer klassiske østrigske retter lavet af regionale produkter. Hotellet tilbyder en varieret morgenbuffet hver dag. Hotellets parkeringskælder kan benyttes mod tillægsgebyr. Svævebanen Schlossalmbahn kan nås på 15 minutters gang eller med skibussen, der stopper overfor hotellet. Vi råder over følgende værelsestyper:

• 4 x 4-personers værelser
  • 26 x 3-personers værelser
  • 3 x 2-personers værelser

Turlederen fordeler værelserne, men der tages hensyn til rækkefølge ved tilmelding , og sammensætning af familierne.

Læs mere og tilmeld dig er