Du skal være medlem af Roskilde Skiklub for at kunne deltage

21. januar- 29. januar 2022

Så skal vi ud på skiene igen. Vi skal for 4. gang til af sted til Galtür, hvor vi skal bo på hotel Alpenrose, hvorfra det er nemt at komme til skiområderne i Galtür og Ischgl.

Fra Hotel Alpenrose, er der ca. 15 min. buskørsel til Ischgl. Ischgl er udover den uheldige rolle i spredningen af Covid19 også kendt et af de mest eksklusive skisportssteder i Østrig. Skiområdet ligger i 1.380 – 2.870 meters højde, med 90% af pisterne beliggende over 2000 meter. Det gør naturligvis skiområdet særdeles snesikkert. Der er i alt 238 km pister, og de fleste er røde. Med andre ord er Ischgl måske ikke et oplagt valg, hvis man er nybegynder på ski.

Men Galtür har også sit eget alpine skiområde, og er et godt skiområde med ca. 43 km piste. Området er perfekt til ”opvarmning” den dag vi ankommer og til de sidste ture på pisterne på afrejsedagen.

På turen vil det være muligt at få i 7 dage på ski, fra lørdag til og med den kommende fredag, hvor vi tager af sted fra hotellet efter dagens skiløb.

Husk også at melde jer til skiskole, som er inkluderet i rejsen, og er et tilbud til alle deltagere.

Hotel Alpenrose er af rimelig standard og har sit eget lille spaområde med sauna og jacuzzi. Se mere om hotellet på dette link: https://www.alpenrose-galtuer.at/. Der er busstop lige uden for hotellet med hyppige afgange til skiområderne i Ischgl (ca. 15 min.) og Galtür (ca. 5 min.). Det er også muligt at køre med bussen til skiområderne Kappl og See, hvor liftkortene også er gyldige.

Turen til Ischgl i uge 4 vil blive gennemført som en bustur, med afgang fra Roskilde fredag eftermiddag den 21. januar og med ankomst til Hotel Alpenrose i Galtür lørdag morgen omkring kl. 9.00 Her vil der være morgenbuffet på hotellet inden turen går ud på pisterne.

Slopestar+ er teknisk arrangør af turen.