Københavns Skiklub inviterer igen på skitur til Tjekkiet.

Uanset om du er til langrend, alpin, telemark eller snowboard er der plads til at prøve noget nyt: Sæt dig i sædet fredag aften den 11. februar 2022 med en øl og spar på dine mentale kræfter, til du skal klikke skiene på morgenen efter i skovklædte, bløde bakker midt i Europa.

Et perfekt sted til familieturen.

Vi har i samarbejde med Jeres Skirejser på ny arrangeret en familieskitur til Tjekkiet.

Denne gang går turen til flækken Velka Upa, der ligger i Pec Pod Snezkou-dalen, en del af Cerna Hora-området. Det er et område, der er på størrelse med Kvittfjell og stort set lige så langt væk og det er ikke så langt. Stedet ligger midt i Europa med fastlandsklima, dvs. der er en ganske koldt og snesikkert, ikke så højtbeliggende og derfor heller ikke så vindfuldt. Så når sneen falder, er det lodret ned. Og der bliver den liggende, enten på pisten eller uden for, indtil en dansker fra Københavns Skiklub finder den.

Med andre ord et fremragende område til dem, der gerne vil spare lidt på liftkortet, logi og forplejning, og hvis behov ikke kræver over 100 km alpine pister at boltre sig på. Til gengæld er det ikke så smooth som i Alperne. Man skal med bus for at komme op i bunden af dagen, hvor de fleste lifter her. Og de i alt fem områder i Cerna Hora-området er forbundet med bustransport eller bæltekøretøj.

Der er arrangeret to ture med hhv. otte skidage med afgang 11.2 og hjemkomst den 20.2 og fem skidage med afgang 11.2 og hjemkomst 17.2. Vi tilbyder dermed noget for alles smag og pengepung. Fokus er på skiløbet, undervisning, samvær og fællesskab snarere end på feinschmecker-hoteller og Michelin-restauranter. Du kan se en samlet oversigt over priser og datoer i skemaet neden for.

Jizerska

Du kan også bruge turen som en kombitur: Jizerska langrendsløbet på 50 km søndag den 13.2 og alpin afslapning resten af tiden. Velka Upa ligger kun 1½ times kørsel fra startområdet til Jizerska, så er der interesse arrangerer vi fælles transport. Du skal selv købe startnummer til Jizerska.

Målgruppe
Turene er henvendt til familier, der skal på ski i vinterferien i uge 7. Der er plads til alle, både unge og gamle, singler, doubler, seniorer, empty nestors og familier. Vi har en træner med hjemmefra til langrendsundervisningen. Alpintræningen sker enten vha vores egne trænere i klubben eller lokale, tjekkiske skilærer. De mindste børn får tjekkisk skilærer, men bliver støttet af et par danske piger på 15-16 år.

Tur 1: Otte skidage Tur 2: Fem skidage
Deltager over 11 år 5990 5290
Barn 6-11 år 4290 3690
Barn 0-5 år 790 790
Skiskole og administrationsgebyr (obligatorisk) 900 900
Evt. liftkort 8. dag (købes i området) Nb. cirkapris 260 ikke relevant
Evt. skileje (cirkapriser) 400 (7 dg) /450 (8 dg) 300
Evt. hjelmleje (cirkapriser) 175 (7dg) / 200 (8 dg) 125
Afgang fra Kbh H (endelig afgangstid tilgår) Fredag den 11.2 kl. 17 Fredag den 11.2 kl. 17
Hjemkomst Kbh H (cirkaankomst) Søndag den 20.2 kl. 10 Torsdag den 17.2 kl. 10.
Skiskole 4×2 timer inkluderet:

12.2. Eftermiddag

13-15.2 Formiddag

4×2 timer inkluderet:

12.2. Eftermiddag

13-15.2 Formiddag

Liftkort Syv dage inkluderet Fem dage inkluderet
Overnatning og halvpension Hotel Relax: Syv nætter Hotel Relax: Fire nætter
Transport med bus med vippesæder tur-retur Inkluderet Inkluderet
Afgifter til Rejsegarantifonden og alle skatter og afgifter Inkluderet Inkluderet

Læs mere og tilmeld dig her