Du skal være medlem af Holte Ski for at kunne deltage.

Peer Gynts Rige – ialt 630 km skiløjper.

God træningstur til Birkebeinerrennet

Vi startede i 1993 med den første skitur til Gålå og siden da har flere end 200 forskellige klubmedlemmer deltaget på turene. Nogle har kun været med en enkelt gang, mens flere har deltaget mange gange. Når man vender tilbage år efter år, må det jo være fordi, man kan lide stedet, både hvad angår terræn, indkvartering og sidst men ikke mindst: Samværet med andre skiløbere.
Afterski flere gange og en enkelt gang med Irish Coffee.

Flere udenlandske skiforbund har udtalt, at Gålå er det bedste sted i hele Europa, når det gælder langrend.
Flere gange er de norske mesterskaber afholdt i Gålå med stor succes.

Der findes en 5 km lysløjpe lige udenfor hytterne. Lysløjpen er super god og den overgås nok ikke af andre lysløjper.
Den er velpræpareret og er forsynet med klassiske spor, samt til skøjt.

Skiløjperne i terrænet er meget varierende. Nogle ligger åbent, mens andre er omgivet af skov og derfor velegnet, hvis vinden tager fat. Løjperne er for alle, uanset om man er nybegynder eller øvet. Der er masser af kombinationsmuligheder, når man skal vælge dagens rute. I det nærmeste område omkring Gålå, Fefor og Fagerhøi er der 230 km præparerede løjper, når alt er opkørt.
Disse løjper hænger sammen med løjper til Skei, Kvitfjell og Espedalen. Det giver i alt 630 km løjper.

Der er også muligheder for at løbe Telemark og alpint. Andre alpinbakker i nærheden er Kvitfjell, Skei og Hafjell. Sidstnævnte ligger kun ca. en times kørsel fra Gålå og Kvitfjell er endnu tættere på.
OBS: Begrænset muligheder i Gålå Alpincenter i 2023.

Læs mere og tilmeld dig her