Du skal være medlem af Skiklubben Hareskov for at kunne deltage.

Prisvenlig ture til Åre i Sverige, 4 dage eller 8 dage på ski

Prisen for 2023 er ved at blive beregnet.

Denne tur går til Åre–Björnen med direkte adgang til Åre området og langrends løjper lige udenfor døren. Ankom udhvilet, højt mod nord hos den gode sne.

Ankom udhvilet, højt mod nord hos den gode sne.

Er en uge på ski bare ikke nok eller er der kun mulighed for en kort skitur i år? Så er denne tur noget for dig/jer, men du får også mulighed for at vælge hele 8 dage på ski, hvis du vil have fuld valuta for pengene. Dette er en tur for både individuelle skiløbere, par og familier.

Åre er uden tvivl det skisportssted i Norden, der kommer tættest på terrænet i Alperne. Med sine 100 nedfarter og 42 lifter er her rigeligt med udfordringer til alle skiløbere – både dem med masser af kilometer skiløb i benene, og dem der kun har været på ski få gange før.

Vi stiger på ”Snalltoget” på Malmø station enten lørdag eller onsdag eftermiddag afhængig af dine ønsker. Næste morgen kl. 8 er vi i sneen! Man skal selv sørge for billet til Malmø station.

• Vælger du at tage af sted allerede lørdag, så står du på ski fra søndag til søndag, hvor du stiger på toget sidst på eftermiddagen, og er hjemme tidligt mandag morgen.
  • Vælger du at stige på toget onsdag eftermiddag, så står du på ski fra torsdag til søndag, og stiger på toget sidst på eftermiddagen og er hjemme tidlig mandag morgen.
Målgruppe Bred klubture for par, individuelle skiløbere og familier med børn fra 6 år.
Skitræning Denne tur henvender sig til alle klubben medlemmer fra letøvet til eksperter (voksen, evtentuelt teenagere).
Rejseperiode Ophold er fra søndag den 12/3 eller torsdag den 16/3 til søndag den 19/3. Med toget er der udrejse lørdag 11/3 og igen onsdag den 15/3. Samlet hjemrejse søndag med hjemkomst mandag den 20/3 kl ca 07.
Ophold/ Transport Lejligheder uden forplejning. Egen transport eller togtransport fra Malmø.

Byen og skiområdet

Åres skiområder strækker sig fra Björnen i øst, via centrale Åre til Duved i vest og er centrum for Skandinaviens mest internationale skisted – alt i Åre handler om at stå å ski. Her har flere gange været afholdt World Cup. Her findes moderne shopping muligheder, et stort udbud af restauranter og et pulserende natteliv.

Vi gentager succesen og tager bor i “Bjørnen”, der huser det bedste børne skiområde. Fra Bjørnen er der direkte adgang til pisternen i Åre (ingen skibus)

Instruktion og aktiviteter

Ski instruktion af 3 timers varighed vil som på ankomstdagen gennemføres efter frokost og de to efterfølgende dage om formiddagen fra 9.30-12.30 for både børn og voksne. På ugeturen kan der på de første dage være skiniveauer der skal køre sammen, og når kortturen ankommer deles der nye hold.

Der gives undervisning til børn fra 6 år. Niveau fra begyndere til erfarne, og voksen fra letøvet til ekspert – se beskrivelse sidst i dokumentet.

Derudover er der snesikker langrend i vindstille skovterræn. Ruter fra 1 km – 15 med forskellig sværhedsgrad. Man kan kombinere forskellige stistrækninger for at variere sit skiløb og skabe sin helt egen variant. Oplyst hver dag kl. 07.00-22.00. Præpareres hver dag kl. 05.00-09.00

Noter i kommentarfeltet, hvis der ønskes langrendsundervisning i stedet for alpin og så undersøger vi mulighederne for dette.

Skilifterne er åbne fra 9.00-16.30

Lørdag holder vi traditionen tro picnic på Valletorget kl 12.30.

Tilmeld