Tilmelding åbner oktober 2023
Prisvenlig tur til Åre i Sverige, 4 eller 8 dage på ski

Denne tur går til Åre–Björnen med direkte adgang til Åre området og langrends løjper lige udenfor døren. Ankom udhvilet, højt mod nord hos den gode sne.

Fælles klubtur med Århus Skiklub og åben for andre skiklubber under Danmarks Skiforbund (DSKIF).

Er en uge på ski bare ikke nok eller er der kun mulighed for en kort skitur i år? Så er denne tur noget for dig/jer, men du får også mulighed for at vælge hele 8 dage på ski, hvis du vil have fuld valuta for pengene. Dette er en tur for både individuelle skiløbere, par og familier.

Åre er uden tvivl det skisportssted i Norden, der kommer tættest på terrænet i Alperne. Med sine 100 nedfarter og 42 lifter er her rigeligt med udfordringer til alle skiløbere – både dem med masser af kilometer skiløb i benene, og dem der kun har været på ski få gange før.

Vi stiger på ”Snälltoget” på Malmø station enten lørdag eller onsdag eftermiddag afhængig af dine ønsker. Næste morgen kl. 07.40 er vi i sneen! Man skal selv sørge for billet til Malmø station.

· Vælger du at tage af sted allerede lørdag, så står du på ski fra søndag til søndag, hvor du stiger på toget sidst på eftermiddagen, og er hjemme tidligt mandag morgen.

· Vælger du at stige på toget onsdag eftermiddag, så står du på ski fra torsdag til søndag, og stiger på toget sidst på eftermiddagen og er hjemme tidlig mandag morgen.

Målgruppe Bred klubture for par, individuelle skiløbere og familier med børn fra 5 år.
Skitræning 3 timers træning søndag til tirsdag og igen torsdag til lørdag. Undervisning fra 5 år, men et krav at man har prøvet det før.
Rejseperiode Ophold er fra søndag den 10/3 til søndag den 17/3. Med toget er der udrejse lørdag 9/3 og igen onsdag den 13/3. Hjemrejse søndag med hjemkomst mandag den 18/3.
Ophold/transport Lejligheder uden forplejning. Togtransport fra Malmø. Også mulighed for egen transport

INSTRUKTION OG AKTIVITETER

Ski instruktion af 3 timers varighed vil på ankomstdagen gennemføres efter frokost og de efterfølgende dage om formiddagen fra 9.30-12.30 for både børn og voksne.

Der gives undervisning til børn fra 6 år. Niveau fra begyndere til erfarne – se beskrivelse sidst i dokumentet.

Derudover er der snesikker langrend i vindstille skovterræn. Ruter fra 1 km – 15 km med forskellig sværhedsgrad. Man kan kombinere forskellige stistrækninger for at variere sit skiløb og skabe sin helt egen variant. Oplyst hver dag kl. 07.00-22.00. Præpareres hver dag kl. 05.00-09.00

Noter i kommentarfeltet, hvis der ønskes langrendsundervisning i stedet for alpin og så undersøger vi mulighederne for dette.

Skilifterne er åbne fra 9.00-16.30

Lørdag holder vi traditionen tro picnic på Valletorget kl. 12.30.

Læs mere og tilmeld dig her