Du skal være medlem af Skiklubben Hareskov for at kunne deltage.

Tag med på forårets Freeride Camp i schweiziske Lenzerheide. ’The Perfect Line’ er for alle der brænder for off-piste, og indeholder fantastisk skiløb med lokale bjergguider i den perfekte ramme, sammen med andre ligesindede – se video fra vores tidligere camp her.

Fra lørdag d. 11. til onsdag 15. marts 2023 bygger vi videre på succesen, og afholder for første gang en forårsudgave af vores Freeride Camp i schweiziske Lenzerheide. Vælg mellem fire eller fem dage på ski, og få bolig med halvpension, bjergguide, lån af lavineudstyr, sociale arrangementer og meget mere. Vi har valgt at kalde campen for ”The Perfect Line”, da vi ugen igennem – uanset off-piste niveau, køn og alder – skal jagte hver vores perfekte pudderlinje igen og igen.

Hvad er inkluderet i ’The Perfect Line’ Freeride Camp?

• 4 overnatninger på Revier Mountain Lodge inkl. halvpension
  • 4 dages liftkort til Arosa-Lenzerheide
  • 2,5 dages bjergguide i grupper af maks. 8 personer, inkl. Skisafari
  • Gratis lån af lavineudstyr med rygsæk, hvis nødvendigt
  • Sociale aktiviteter
  • Pris: 6.200 kr.

Hvad skal jeg selv sørge før?

• Transport til og fra Lenzerheide
  • Evt. skileje
  • Evt. liftkort til lørdag d. 11. marts (kan tilkøbes for 280 kr.)
  • Ekstra omkostninger til transport i forbindelse med skisafari (f.eks. en one-way busbillet og lign.). Normalvis maksimalt et par hundrede kroner.
  • Drikkevarer
  • Måltider udover de inkluderede i halvpension

Bjergguide og niveauinddeling

Som altid har vi allieret os med bjergguiderne fra Skischule Lenzerheide, der udover at kende området indgående, har den højeste Schweiziske uddannelse inden for sikkerhed og skiinstruktion. Turen er åben for alle niveauer, uanset om man er hardcore freerider eller aldrig har kørt pudder før. Dog skal man være en habil skiløber, dvs. at man kan befærde sig på alle sværhedsgrader af pister i alle slags vejrforhold. Hold inddeles i grupper af maks. 8 personer på baggrund af færdigheder, niveau samt individuelle ønsker.

Skisafari

Med i pakken er der også inkluderet 1-dags Skisafari, hvor gruppen tager en stor dagstur via off-piste rundt til andre byer i dalen, inkl. mindre hikes med ski på ryggen og lange nedfarter i pudderen. Den specifikke Skisafari tilpasses gruppernes individuelle niveau. I tilfælde af dårligt vejr eller tvivlsom lavinesituation, kan Skisafarien blive erstattet af normal bjerguide i off-piste terrænet inden for skiområdet.

Mulighed for hold med ski-touring udstyr

Ligesom sidste vinter, tilstræber vi os på at sammensætte 1-2 hold for folk med touring udstyr. Det er dog vigtigt at pointere at ’The Perfect Line’ Freeride Camp ikke er en touring tur, hvorfor det mere skal ses som supplement til hikes med ski på ryggen. Det er et krav for disse hold at man medbringer eget touring udstyr samt at man har erfaring med ski-touring forinden. Vi kan ikke garantere at alle som ønsker at tilgå et touring hold, kan få sit ønske opfyldt, da det kræver at alle på holdet opfylder kriterierne.

Mulighed for tilvalg af større skisafari fra Davos

Der for muligheden for en større heldags skisafari tur fra nabodalen Davos over bl.a. Weissflujoch, Langweis og Arosa, for til sidst at ende tilbage i Lenzerheide. Gennemførsel afhænger af vejr- og sneforhold, og besluttes først dernede efter ankomst d. 21. januar. Der forventes en merpris på dette på cirka 500,- per person, som går til busbilletter, taxi samt ekstra liftkort til Davos, og som afregnes individuelt dernede kontant. Skisafarien til Davos afholdes inden for de 2,5 dages bjergguiding, og afholdes kun såfremt der er deltagere nok.

Vil du hellere afsted i januar?

Som noget nyt i år, tilbyder vi to ’The Perfect Line’ Freeride Camps i løbet af sæsonen. Foretrækker du at komme afsted tidligere på vinteren, afholder vi også en camp fra d. 21.-25. januar. Koncept, varighed og pris er den samme. Se mere her.