Turen går til Hafjell

Turen er for alle, der gerne vil lidt mere med sit skiløb/snowboard. Turen er målrettet børn og unge. Men forældre, andre voksne og familier er også velkomne. Det er ikke en tur for nybegyndere på ski, men snowboard nybegyndere er velkomne. Børn, der kan klare sig selv (fra alder 12 år), er velkomne til at tage med, uden forældre, hvis de koordinere med nogle andre forældre. Priserne er steget noget i år på liftkort, så for at holde prisen nede har vi aflyst fællesspisningen, da vi ikke helt synes  at pris og kvalitet matcher hinanden. Vi må så være sociale i hytterne eller med et afterski grill arrangement.

Ons d. 15/1 til søn d. 19/1 2025

Tilmeldingsfrist

Fre. 1. nov. 2024

Hafjell Alpinsenter er et af Norges største skiområder med 33 nedfarter og 50 km pister, 15 km nord for Lillehammer. Det har gode grønne, blå, røde og sorte pister samt terrænparker med forhindringer. Vi bor i Alpin Apartment Sørlia med ski in/out i 8-12 personers hytter. Indkøb og madlavning koordineres i hytterne.

Program for undervisning er (torsdag-søndag) og friløb

Hver formiddag fra 9,30-12 alle 4 dage. Friløb om eftermiddagene

Snowboard og skitræning i park og pister – også for voksne

Skiklubben vil have deres egne trænere med, som vil køre almindelig tekniktræning, porttræning og træning i park. Vi laver hold for både snowboard og alpint ski. Men vi laver ikke noget begynderundervisning på ski – kun på snowboard. Vi går ud fra at du selv kan tage en lift.

Der er også træning for de voksne, mens ungerne træner.

Konkurrence i både alpint og freestyle

Der arbejdes på at lave et konkurrencekoncept som de andre år. Det bliver et koncept, hvor man ikke skal vente vildt lang tid. Flere detaljer følger. Det bliver helt sikkert sjovt.

Reeksamen og workshop for instruktører

Der er igen i  år lavet et samarbejde med Den Danske Dkiskole om at køre reeksamen af BSI1 og BSI2 og evt. også PSI uddannelserne, hvis det er aktuelt. Vi laver også et hold for store teenagere som gerne vil være instruktører som intro til BSI uddannelse. Sidst men ikke mindst kører vi workshops for vores instruktører lørdag eftermiddag, så man kan få et brush-up.

Skiferien indeholder:

• Ophold i lejlighed i 4 nætter (ons.-søn.) uden forplejning
  • 4 dages liftkort (inkl. aftenskiløb)
  • Slutrengøring
  • Adgang til konkurrence-bane i 3 dage (Tider ikke bekræftet)
  • Alle turistskatter og afgifter
  • KeyCard gebyr