Du skal være medlem af Københavns Skiklub for at deltage i turen.

Skei uge 3, 2023 (18. til 22. januar)

Som altid hylder turen det enkle koncept. Der er fokus på hård træning og mange kilometer i benene og i mindre grad på teknik. Klubbens instruktører sørger for kilometer i træningsbogen med ét træningspas dagligt torsdag-lørdag.

Rejsen
Man booker selv fly tur/retur hos SAS. Som medlem af KS, der er medlem af Danmarks Skiforbund, kan man individuelt bestille sportsbilletter med SAS. Det giver både rabat på billetten og ret til – udover håndbagage og en indtjekket kuffert – gratis at få en skipose plus en mindre taske med støvler med. Sportsbilletter har flere fordele Man kan gratis ændre navn på billetten op til én time før afgang, der er fleksible annulleringsregler, og man kan ændre flyvedato eller aflyse uden beregning. Se vejledning til at booke sportsbillet:

/cms/../cms/Clubksski/ClubImages/Bookning af SAS Sportsbilletter som medlem af Danmarks Skiforbund.pdf

Man kan også vælge en tilsvarende rejse hos Norwegian.

Indkvartering
Vi bor i centralt beliggende hytter. De fleste hytter indeholder sauna, men enkelte gør desværre ikke. Man skal selv medbringe dynebetræk, lagen, pudebetræk, håndklæder, viskestykker og karklude. Hytterne indeholder køkken, så hytten kan gå sammen om at lave mad. Lejlighederne skal ryddes pænt op ved afrejse, men slutrengøring er med i prisen. Hytterne varierer i størrelse, og kan være alt imellem 4-14 personer, men man kan være sikker på kun at bo 2 personer sammen per værelse.

Transport fra Gardermoen
Der vil blive arrangeret fælles transport fra Gardermoen til Skei med bus onsdag aften efter at flyveren er landet, så vi er klar til ski torsdag morgen. Bussen kører fra Gardermoen omkring kl. 19.00 onsdag.

Der er returrejse fra Gardermoen søndag aften med afrejse fra Skei søndag middag.

Træning
Der er undervisning med fokus på kondition og tons både torsdag, fredag og lørdag (eller søndag). På den undervisningsfri dag arrangeres der ræs, hvis der er stemning for det.

Træningen er niveau-inddelt. På begynderholdene lægges der hovedsageligt vægt på teknisk træning og mindre på fysisk træning. På de øvede hold lægges der ligeligt vægt på teknik og fysik. På tilmeldingsportalen skal du besvare spørgsmål om dine skifærdigheder. Disse bruges ved den indledende holdopdeling. Man kan risikere at skulle skifte hold undervejs, så der er nogenlunde ens niveau.

Er der spørgsmål til turen, så skriv eller ring til Lars Boldt på larsboldt @gmail.com eller 93 99 15 78.

Prisstigningen skyldes, at vi er ramt af prisstigninger for både hytter og transport.

Bemærk desuden, at turen ikke er dækket af rejseforsikring, så hvis der opstår en situation, hvor turen ikke gennemføres, må deltageren selv afholde udgifterne.

Vi ser frem til endnu en forrygende tur, så vel mødt!

Flytider
Afgang Kastrup onsdag den 18. januar kl. 17:00 med ankomst Gardermoen 18:15

Retur fra Gardermoen søndag den 22. januar kl. 17:10 med ankomst Kastrup 18:25

Læs om turen og tilmeld dig på Københavns Skiklubs hjemmeside.