Turen går til Folgarida italien

Tag med til Dolomitternes største sammenhængende skiområde. Vi bor i Folgarida som er forbundet med Marilleva, Pinzolo og Madonna di Campiglio og har samlet 156 km. pister. Et rigtigt italienerområde, med mange bredde røde og blå pister.

Fredag d. 17. januar 2025 – lørdag d. 25. januar 2025

Tilmeldingsfrist: d. 30 august 2024

Skiområdet og hotellet

Folgarida er en skiby i 1300 meters højde med hoteller, lejligheder, sportsbutikker og caféer, tæt på pister og lifte. Byen deler skiområde med Madonna di Campiglio og tilbyder 156 km pister fra 1300 til 2500 meter. Vi bor på Hotel Alaska, et 3-stjernet hotel ved pisten i 1400 meters højde. Hotellet tilbyder traditionelt italiensk køkken, gratis WiFi, bar, lounge, solterrasse og et lille wellness-område. Hotellet tilbyder en dag med smagsprøver fra lokale producenter (slagter, mejeri, vin,honning, bager etc.), candellight dinner og en aften med live musik på hotellet. En hyggelig aften med god mad og musik.

Skiinstruktører og skileje

En af fordelene ved at rejse med Odense Skiklub er, at vi har vi velkvalificerede skiinstruktører med. Alle tilbydes undervisning 3 formiddage eller eftermiddage i 2½ – 3 timer pr. hold.

Snowtravel tilbyder skileje til specialpris. Der vil være minimum 15% besparelse ved bestilling og betaling senest 65 dage inden afrejse. Nærmere information følger. I Folgarida bor vi på pisten, men ca. 3 km. fra den centrale del af byen, hvor skilejen ligger. Fra hotellet er det lettest blot at tage skibussen ned til skilejen når man skal hente udstyret.

Skituren indeholder:

• Bustransport ud og hjem
  • Morgenmad på ankomstdagen
  • Hotelophold i 7 dage, med halvpension
  • Service fra hotellet
  • Gratis adgang til hotellets wellness-område
  • Eftermiddag med smagsprøver fra lokale producenter (slagter, mejeri, vin, honning, bager mm.)
  • Aften med live musik på hotellet samt aften med candlelight dinner
  • Rabat på afterskibar og BBQ-restaurant på pisten
  • 6 dages liftkort til Brenta-Dolomitterne (ekstra dage = +350,- pr. dag)
  • Skiinstruktion på hold af ca. 6 -8 personer inddelt efter erfaring.
  • Alle kendte turistskatter og afgifter samt bidrag til Rejsegarantifonden
  • Kollektiv idrætsrejseforsikring gennem Odense Skiklub/Dansk Skiforbund.