Du skal være medlem af Aarhus Skiklub for at kunne deltage.

Aarhus Skiklub, alpin træningstur for børn, unge såvel som voksne til
Hemsedal uge 50, 11-18 december 2022

OBS: tilmeldingsfrist d. 30/9 2022

Alpin træningstur og Nordkredsmesterskaber
Hemsedal kaldes ”Nordens Alper”, da terræn og fjelde ligner alperne. Pister og skiløb er også i en klasse for
sig selv og pga. højde og pisternes orientering er der altid godt med sne.
Denne tur er målrettet børnefamilier, der ønsker at have det sjovt på ski og opleve den hyggelige stemning
man kun finder i de norske fjelde.
Børne- og voksenundervisningen vil blive varetaget af engagerede instruktører fra Skisport Danmark, som
har en legende tilgang til det at stå på ski.
Turen giver derudover mulighed for at øvede børn og unge fra 6-16 år kan prøve kræfter med
heldagstræning med unge klubløbere, samtidig med at de mindste børn/begynderne, får fokus på at komme
godt i gang på skiene.
Denne tur er derfor en god mulighed for familien med børn på forskelligt skiniveau, at komme afsted
sammen men stadig udvikle individuelle skifærdigheder.

I slutningen af ugen bliver der afholdt Nordkredsmesterskaber (NKM), hvor de fleste skiklubber i Danmark
deltager. Det er muligt for alle at deltage i konkurrencen, eneste krav er at man selv skal kunne tage en lift
og køre på røde pister. Mere information og tilmelding til konkurrence kommer når vi nærmer os afrejse.

Målgruppe
Turen retter sig mod familier med børn (+5 år) og unge som har forskellige skifærdigheder og som ønsker differentieret undervisning. Turen kan varetage alle niveauer. For de øvede børn og unge tilbydes heldagstræning med skiteamet.

Skitræning
Der er undervisning 3 timer om dagen 5 dage fra mandag til og med fredag for alle voksne og børn. For de øvede (rød piste) 6 – 16-årige, vil det være muligt at tilvælge heldagstræning med skiteamet, hvor der er undervisning både formiddag og eftermiddag. Rejseperiode Søndag den 11.12 til søndag den 18.12

Ophold/ Transport
Vi bor i lejligheder tæt på pisterne og alle lejligheder er udstyret med køkken og flere soveværelser. Transport foregår i egne biler.

Hent turbeskrivelsen her

Tilmelding og betalingsbetingelser:
1: Mail til jeanette.hjarsbaek@stofanet.dk eller trine.lundorf@gmail.com med fl.g. oplysninger: navn,
fødselsår – og for voksne hvorvidt man ønsker skiundervisning
2: Depositum kr. 1000 pr. deltager indbetales senest 30. september til AaS konto reg.: 1551 konto: 6695892.
Ved betaling angives: ”uge50KarlSkrans” (Hvis man hedder Karl Skrans)
3: Restbeløb opkræves ultimo oktober

Generelle betingelser
Rejsen er arrangeret i samarbejde med Snowtravel Denmark ApS, reg. nr. 3292 i Rejsegarantifonden.

Kontaktpersoner:
Aarhus Skiklubs turledere: