Du skal være medlem af Københavns Skiklub

11.-18. december 2022

Tilmeldingsfrist: 1. november 2022.

Billig familietur m. fokus på børneundervisning (+5 år), mulighed for heldagstræning med Hareskoven Skiteam og Youthteam. Tilskud til hel og halvdags SkiSportDanmark træning gives til de øvede børn 7-12 år. Turen arrangeres i samarbejde mellem KS og Hareskoven skiklub.

UGEN AFSLUTTES MED NORDKREDSMESTERSKABERNE FOR DE DANSKE SKIKLUBBER.

Hemsedal kaldes med god grund ”Nordens Alper”, da terræn og fjelde ligner alperne. Pister og skiløb er i en klasse for sig selv og pga. højde og pisternes orientering er der altid godt med sne.

Traditionen tro drager de danske skiklubber til Hemsedal i uge 50, hvor både børn og voksne får formiddagstræning med klubbens dedikerede instruktører og trænere, samtidig med at klubløberne på Skiteamet, Youthteamet og Raceteamet har helddagstræning.

Vi bor sammen på tværs af familier, laver mad og lektier sammen. I løbet af ugen vil der være mulighed for julehygge, filmaften eller andre sociale aktiviteter.

Turen er også god til børnefamilier (+5 år) til børn som gerne vil begynde at dyrke ski som en sport – fælles for alle er, at vi at have det sjovt på ski og opleve den hyggelige stemning man kun finder i de norske fjelde.

Børne undervisningen vil blive varetaget af engagerede instruktører fra klubben, som har en legende tilgang til det at stå på ski.

Turen giver derudover mulighed for at øvede børn og unge fra 6-16 år (afhængig af skiniveau) kan prøve kræfter med heldagstræning med Skiteamets unge klubløbere, samtidig med at de mindste børn sammen med begynderne, får fokus på at komme godt i gang på skiene.

Denne tur er derfor en god mulighed for familien med børn på forskelligt skiniveau, at komme afsted sammen men stadig udvikle individuelle skifærdigheder.

I slutningen af ugen bliver der afholdt Nordkredsmesterskaber (NKM), hvor de fleste skiklubber i Danmark deltager. Det er muligt for alle at deltage i konkurrencen, eneste krav er at man selv skal kunne tage en lift og køre på røde pister. Mere information og tilmelding til konkurrence kommer når vi nærmer os afrejse.

Målgruppe Turen retter sig mod familier med børn (+5 år) og unge som har forskellige skifærdigheder og som ønsker differenceret undervisning. For øvede børn og unge (+6 år) tilbydes heldagstræning med Skiteam,
Skitræning Der er undervisning 3 timer om dagen 5 dage fra mandag til og med fredag. For de øvede (rød pist) 6 – 16-årige, vil det være muligt at tilvælge heldagstræning med skiteamet, hvor der er undervisning både formiddag og eftermiddag.
Rejseperiode 11 – 18 december 2022 (vi forsøger at booke lejlighederne fra 10 dec)
Ophold/transport Vi bor i lejligheder tæt på pisterne og alle lejligheder er udstyret med køkken og flere soveværelser . Transport er i egne biler.

Læs mere og tilmeld dig her