Du skal være medlem af en skiklub under Danmarks Skiforbund for at kunne deltage.

SkiSport træning og konkurrence for øvede børn (+6 år) og voksne, undervisning for de øvede børn (+6 år) og voksne. Ugen afsluttes med Nordkredsmesterskaberne for alle danske skiklubber.
Nybegyndere og letøvede børn og voksne er meget velkomne på turen, man skal blot selv booke og betale skiskole direkte hos Skistar.

Hemsedal kaldes med god grund ”Nordens Alper”, da terræn og fjelde ligner alperne. Pister og skiløb er i en klasse for sig selv og pga. højde og pisternes orientering er der altid godt med sne.

Traditionen tro drager de danske skiklubber til Hemsedal i uge 50, hvor de øvede børn og voksne får heldags træning med klubbens dedikerede instruktører og trænere fra SkiSportDanmark fællesskabet.
Nybegyndere og letøvede børn og voksne er meget velkomne på turen, blot man selv booker skiskole ved Skistar.

Vi bor sammen på tværs af familier, laver mad og lektier sammen. I løbet af ugen vil der være mulighed for julehygge, Luciaoptog og andre sociale aktiviteter.

Turen er også god til børnefamilier (+6 år) med øvede børn, som gerne vil begynde at dyrke ski som en sport – fælles for alle er, at vi at have det sjovt på ski og opleve den hyggelige stemning, man kun finder i de norske fjelde.

Børneundervisningen vil blive varetaget af engagerede instruktører fra SkiSportDanmark, som har en legende tilgang til det at stå på ski.

Turen giver derudover mulighed for at øvede børn og unge fra 6-16 år kan prøve kræfter med heldagstræning med Skiteamets unge klubløbere.

I slutningen af ugen bliver der afholdt Nordkredsmesterskaber (NKM), hvor de fleste skiklubber i Danmark deltager. Det er muligt for alle at deltage i konkurrencen, eneste krav er at man selv skal kunne tage en lift og køre på røde pister. Mere information og tilmelding til konkurrence kommer når vi nærmer os afrejse.

Målgruppe Turen retter sig mod familier med øvede børn og unge (+6 år) som ønsker undervisning med fokus på det sportslige element. Øvede børn og unge (+6 år) tilbydes heldagstræning med Skiteam, Youthteam og Masterteam (voksen porte)
Skitræning Der er undervisning fra mandag til og med lørdag (konkurrence fredag og lørdag er en del af undervisningen).
Rejseperiode 10 – 17 december 2023 / Der kan ønskes ophold fra lørdag til lørdag eller søndag til søndag.
Ophold/transport Vi bor i lejligheder i Skistar Lodge tæt på pisterne og alle lejligheder er udstyret med køkken og flere soveværelser. Transport er i egne biler, ledige pladser i bilen kan med fordel koordineres via turens FB side.