Du skal være medlem af Aarhus Skiklub for at kunne deltage.

ÅBEN FOR TILMELDING.

På ski i Dolomitterne i uge 7 med Aarhus Skiklub

Ferietid, knejsende tinder, hygge, god mad, vin og brede, fede pister! Dette er skituren for erfarne skiløbere med mulighed for masser af intenst skiløb, randonné og offpiste kombineret med god italiensk mad og masser af smukke bjerge. Vi bor på eget hotel i fantastisk hyggelige Alleghe i Canazei-området i de italienske Dolomitter.

Programmet herunder er et forslag. Vejret/sneen er en faktor i planlægningen, som har direkte indflydelse på aktiviteterne.
(Aktiviteter med ekstra pris er tilvalg)
Pistevisning i Civetta (Alleghe, Pescul, Zoldo & Palafavera)
Den første dag på ski, laver vi en klassisk pistevisning om formiddagen. Civetta området kan løbes igennem på 1 dag, men detaljerne skal man bruge 2-3 dage for at kende…
Dagstur til Cortina d`Ampezzo – Pris €10 Euro til rutebilen
Heldagstur til Cortina, med fantastisk pisteskiløb på Alpernes absolut stejleste pister.
Fuldstændig forrygende landskab/udsigt på vejen.
Turen følger også ruten ”Grande Guerra”, som fortæller om spektakulære slag fra 1. verdenskrig.

Eftermiddagstur til Marmolada mtr. 3343
Vi tager en skibus til den store lift for foden af gletsjeren. Med udsigt over Dolomitterne og rå utæmmet natur, kører vi ned til Passo Fedaia, hvor en berømt scene fra ”The Italian Job” blev optaget.

Dagstur til Passo San Pellegrino / Falcade Pris € 15 til bussen
Fedt område med suveræne røde pister, der indbyder til lange stræk med store og små sving. Gode spise steder og en 21 km lang piste ”Innamorata” (kærlighedspisten).
Der er ofte indlagt spontane og gratis ”pitstops” med vinbar eller snacks på ruten. Ingen udfordringer skimæssigt – men virkelig smuk og fascinerende.
2 suveræne sorte pister på Col Magherita, får pulsen op…

Tourski
Vi kan lave tourski-ture for begyndere og øvede. Vi bruger terrænet, som er skabt til disse aktiviteter. Er vi heldige vil Sylvano (hotel-indehaver på 75 år) tage os med og fortælle historier og anekdoter. ( han elsker det…)
Vi kan også bruge vores bjergguide Luca Gaspirini til de mere krævende ture. Udstyret lejer vi i den lokale skiudlejning, som også vil bruge tid på indføring i teknikken ved tour-ski.

Pizza på bjerget
I Alleghe har vi et af Dolomitternes bedste pizzaria – Fontana Bona. Suveræne ægte italiensk pizzaer og til rimelige priser….😊

Picnic på bjerget Pris € 15
Vi kan arrangere picnic fra vores eget køkken. Måske kan det være på turen til Cortina?

Gourmet frokost på Rifugio Fuciade (egen betaling)
Vi bliver samlet op i dalen af et bæltekøretøj, som fragter os til refugiet. En køretur på ca. 20 min.
6 retters frokost/oplevelse i verdensklasse omgivelser og betjening. Rundvisning i vinkælderen og duften af de krogmodnede skinker & pølser.
Afregning direkte på restauranten. Alle pengene værd, hvis man elsker den slags oplevelser 😊

Overnatning i Refugie Pris € 75-140
Vi kan arrangere middag med overnatning i disse, så du er den første på toppen med ski næste morgen. Dejlig italiensk mad og hyggelig atmosfære.
Både den primitive hytte og det imponerende ”michelin-anbefalede” Rifugio Fuciade

Offpist
Hvis vejret/sneen er til skiløb udenfor pisterne, kan vi bruge vores bjergguide til at arrangere/certificere ture udenfor pisterne.

Materiale kendskab og værksteds intro
Vi kan i samarbejde med vores lokale skiudlejning, lave lidt undervisning i de forskellige skityper og deres anvendelse. Der kan ligeledes undervises i værksteds teknik og der vil være 2 værksteds borde til rådighed i skikælderen på hotellet.

Tilmelding
Tilmelding sker via mail til Jesper Lund Madsen på titoglund(at)gmail.com Skriv nedenstående info i mailen:
• fulde navn på alle deltagere fødselsdag på alle deltagere
• ønske om værelsesstørrelse.

(Vi har endnu ikke overblik over værelsesfordelingen på både hotel og B&B. Så vi regner med jeres fleksibilitet, når vi får overblikket ☺)

Tilmeldingen er gældende efter indbetaling af depositum på 2000.- pr. person på klubbens
kontonummer reg.nr.1551 – kontonr. 6695892.
Angiv gerne: Alleghe +(familie)navn.

Tilmelding er efter princippet ”først til Mølle” (med baggrund i indbetalingsdatoerne).
Jesper kan også kontaktes på 22898525