AFLYST

Uge 7 – Schladming, Østrig – Alpint og snowboard

Skitur til Østrig, både for familier – samt voksen tur uden børn

Turbeskrivelse og deltagere

Turen til Schladming er målrettet ALLE, både familier med børn fra 6-18 år og evt. deres bedsteforældre.  Man kan også deltage, selvom man ikke har børn. Vi lægger derfor vægt på at også familier uden børn, par og individuelle skiløbere kan deltage – Jo flere vi er, jo sjovere er det.

Vi skal bo på et stort veludstyret hotel, med gode børnerabatter og med masser af muligheder for at mødes efter skiløbet, herunder wellness og gratis eftermiddagsmad. Hotellet, som giver er centralt placeret og tæt på hovedliften. Turen er baseret på kørselv transport, men der er også mulighed for at tage bussen til en meget fordelagtig pris . Hvis der er nok, laver vi vores egen KS bus. Husk der kræves hurtig tilmelding, da vi skal betale depositum inden 1. september.

Der vil være skiskole (alpint og snowboard)  om formiddagen for børn i alderen 6-18 år.  Vi forventer, at børnene kan stå lidt på ski i forvejen, dvs. der vil ikke være vælte-løfte-skiskole for de helt små. De skal kunne stå selvstændigt på ski, og selv tage liften, hvilket også gælder stoleliften. Der vil ikke være undervisning for nybegyndere.

Der vil også være forskellige tilbud om alpin instruktion for de voksne, men ikke i samme omfang som til børnene. Typisk 2 dage, hvor man  er delt op efter niveau og interesse. Det er klubbens egne instruktører, der vil stå for undervisningen.

Forberedelse inden klubturen

Husk Københavns Skiklub har en masse daglige træningsaktiviteter i København, som man gratis kan deltage i (på nær Thorax) og som vil give meget mere udbytte af skituren, minimere risikoen for skader og hvor man får mulighed for at få en masse skivenner allerede inden din klubtur. Du finder mulighederne på hjemmesiden som menupunkt på fanen  “Tilmeld hold”. Har du f.eks. et barn på niveau let øvet som du vil sikre kan følge med på skiholdet kan vi anbefale træning på Amager Bakke se JGTS (ks-ski.dk).

Området, ophold og forplejning

SCHLADMING

Her bor vi i 750 m højde, med World Cup pisten lige foran hotellet. Nærmeste nabo er hovedliften. Skiområdet i Schladming er på 152 km. sammenhængende pister. (46 km. blå/ 91 km. røde/ 15 km. sorte) Det strækker sig over 4 bjerge, der er godt forbundet med lifte og pister. Skiområdet går fra 745 til 2015 m.o.h. Pisterne er stort set alle nordvendte, hvilket sikrer god sne og høj snesikkerhed. Schladming har ofte lagt pister til VM og World Cup i alpint skiløb, hvor ikke mindst deres styrtløbspiste er berygtet. Det kan du selvfølgelig selv prøve kræfter med. Liftkortet i Schladming er Ski Amadé-kortet, som dækker 750 km. pister i skiområder i regionerne Salzburgerland og Steiermark.

Byen Schladming er beliggende i regionen Steiermark, og er med sine ca. 6000 indbyggere at betragte som en stor skisportsby. Her er en hyggelig gågade, mange restauranter, butikker og indkøbsmuligheder, og det er også i Schladming man finder verdens største afterski-bar; ”Hohenhaus Tenne” med afterski i 5 etager.  Vores hotel ligger lige ved hovedliften og målområdet for World Cup-pisten.

ris og tilmelding

Alle der er medlem af KS kan deltage på turen. Det er en forudsætning, at man er medlem af København Skiklub.

Grundpriser

• 6 dages liftkort
  • Fri brug af hotellets wellness-område- børn fra 15 år
  • KeyCard gebyr
  • Alle kendte turistskatter og afgifter
  • Bidrag til rejsegarantifonden
  • Transport

• Frokost – kan tilkøbes på hotellet

• Drikkevarer

• Skileje

• Forsikring

Tilkøb

Pris (kr.)

Tillæg for familieværelse med to rum pr. værelse

Kr.  2500,-

Transport tur/retur i egen KS-bus

Kr. 1.600-2.500 (afhængig af deltagerantal)

Ekstra overnatning

Ikke muligt

Ekstra liftkort pr. dag, voksen

Kr. 300,-

Ekstra liftkort pr. dag, ung 16-18 år

Kr. 250,-

Ekstra liftkort pr. dag, barn 6-15 år

Kr. 150,-

Læs mere og tilmeld dig her.