Du skal være medlem af en skiklub under Danmarks Skiforbund for at kunne deltage.

Sæsonafslutning, skiløb, sol, sne, sauna, svømmehal samt påskefrokost

Turbeskrivelse og sociale aktiviteter

Komprimeret weekendtur med skiløb og hygge. Der er lagt vægt på, at man er med på en fællesskabssøgende klubtur, hvor vi løber på ski – turleder laver rute(r) 40-60 km. Og når alle er kommet tilbage, bliver der hygget med påskefrokost, de gode fortællinger om dagens tur og forhåbentlig sidder vi uden for og nyder eftermiddagssolen.

Turen dag for dag:

• Fredag d. 12. april – afgang fra Holte Station ca. kl. 13.00. Vi kører i udgangspunktet samlet i minibus. Forventet ankomst til Nordseter ca. kl. 22.00. Og så i seng.
  • Lørdag d. 13. april – ud på tur! kl. 9.30 står alle klar. Der bliver lavet et par ruteforslag afhængig af, hvilke spor der bliver kørt op på dagen.
  • Lørdag d. 6. april – efter turen. Tid til svømmehal og sauna – måske en enkelt øl. Vi laver og spiser påskefrokost.
  • Søndag d. 14. april – alt efter humør er der fri mulighed for at løbe en kort eller lang tur om formiddagen. Ca. kl. 12.00 kører vi hjemad. Forventet hjemkomst senest kl. 22.00.
  • P.S. Der er mulighed for at forlænge turen på hver side af weekenden. Skriv til turleder, hvis du er interesseret. Der er offentlig transport lige til døren.

Terræn

Området er småkupperet og går mellem 870 og 1030 moh. i absolut fantastiske omgivelser. Der er både åbent fjeldterræn og småskov. Alt i alt en storslået naturoplevelse som venter, og vejret kan være ganske uovertruffen på denne sene årstid. I 2023 var der over 150 cm sne medio april.